RECENZE: Daredevil (1. série)

Ne každý si zaslouží šťastný konec…

Ďábel z Hell’s Kitchen zprzněný podprůměrnou adaptací Marka Stevena Johnsona se před nedávnem vrátil domácí stáji Marvel, která mu konečně dopřála pořádnou péči. Ve spolupráci s gigantem internetové televize společností Netflix rozjeli projekt Defenders – pět seriálů (Dearedevil, Jessica Jones, Luke Cage a Iron Fist zakončený týmovkou všech jmenovaných) o méně slavných hrdinech vydavatelství Marvel.

Seriálová forma navrátila status jednomu z nejlepších komiksových hrdinů a co je důležitější, vrátila do hry pořádného padoucha. Byť je Daredevil Charlieho Coxe úžasným tahounem, zcela jej zastiňuje Wilson Fisk Vincenta D’Onofria. Děj se točí okolo dvou úhlů pohledu na záchranu města a dvou mužů, kteří této záchrany chtějí dosáhnout odlišnými prostředky.

Fungující vztahové linie a odstranění černobílého vnímání světa vnáší do děje nebývalé prvky realizmu. Provázanost mezi advokátskou kanceláří hlavního hrdiny a jeho nočními čistkami v ulicích, dokonale funguje při vyšetřování kriminálního mozku, skrývajícího se za zlem, které děsí obyvatele Hell’s Kitchen. Sympatická je i snaha zachránit jen malý kousek půdy, především v kontrastu s ohrožením celé planety, s kterými se potýkají super-hrdinové na plátnech kin a civilnost prostředí, atmosfericky koketující někde mezi Dexterem a Person of Interest. Každá postava má roli a rozhodně je zde důležitější Matt Murdock než jeho Dardevilovské alter ego. Podobně je na tom Wilson Fisk, kde je větší péče věnována jeho lidské stránce. Jeho linie nabízí nejsilnější romantickou zápletku, se kterou Marvel prozatím přišel – ženské publikum bude dojatě přát štěstí Wilsonovi a Vanesse – a zároveň dokáže postupně budovat auru zrůdnosti okolo tohoto ikonického padoucha.

Pokus Marvelu o dospělejší komiksové vyprávění se vydařil nad očekávání a druhá série už je v přípravách. Vyšší rating dovolil vyšší úroveň brutality i cákající krev (odhalená ňadra nehledejte, na ty má patent Hra o trůny) ale hlavně příběhy, ryjící do problémů, které si zaslouží pozornost. Příběhy o tom, že za pravdu stojí bojovat.

To si opravdu myslíš, že tohle něco změní?
Že jeden muž, v hloupém kostýmu, něco změní?

85%